A gumiabroncsok címkézéséről szóló rendelet a gumiabroncsok üzemanyag-hatékonyságára, nedves tapadására és külső gördülési zajára vonatkozó tájékoztatási követelményeket határozza meg. Emellett utalást tesz a termék téli útviszonyokra vonatkozó tulajdonságairól is.
A 2012. november 1-je óta hatályos EU 1222/2009 rendeletet felülvizsgálták, és 2021. május 1-jétől az EU 2020/740 rendelet lép a helyébe; ettől kezdve az új követelmények érvényesek. Módosultak az üzemanyag-hatékonyság, a nedves tapadás és a külső zaj minősítési osztályai, és az uniós címke elrendezése is változtak. Az uniós adatbázisban tárolt gyártói termékadatlapok a címkébe integrált QR-kód segítségével letölthetők. A havas és jeges úton való tapadásra vonatkozó információk is újonnan szerepelnek az ezeknek a kritériumoknak megfelelő gumiabroncsok esetében.
A következő gumiabroncsok mentesülnek a rendelet hatálya alól: - a kizárólag 1990. október 1-je előtt először nyilvántartásba vett járművekre szerelhető gumiabroncsok - újrafutózott gumiabroncsok (az EU VO 2020/740 alkalmazandó meghosszabbításáig) - professzionális terepabroncsok - versenyabroncsok - a tapadást javító kiegészítő eszközökkel ellátott, pl. szegecselt gumiabroncsok - T-típusú vészhelyzeti abroncsok - 80 km/h alatti megengedett sebességű gumiabroncsok - ≤ 254 mm vagy ≥ 635 mm névleges átmérőjű felnikre való gumiabroncsok
A kritériumok és az értékelési osztályok áttekintése
üzemanyag-hatékonyság
Az üzemanyag-fogyasztás a gumiabroncsok gördülési ellenállásától, magától a járműtől, a vezetési körülményektől és az autóvezető vezetési stílusától függ. A gumiabroncs mért gördülési ellenállása (gördülési ellenállási együtthatója) A (legmagasabb hatékonyság) és E (legalacsonyabb hatékonyság) közötti osztályokra oszlik.
Ha egy jármű teljes mértékben A osztályú abroncsokkal van felszerelve, akár 7,5%-kal* is csökkenthető a fogyasztása az E osztályú gumikhoz képest. Haszonjárművek esetében ez még magasabb is lehet. (Forrás: Európai Bizottság hatásvizsgálata * az (EU) 2020/740 rendeletben meghatározott vizsgálati módszerek szerint mérve)
Kérjük, vegye figyelembe: Az üzemanyag-fogyasztás nagymértékben függ az Ön, mint járművezető vezetési stílusától, és a környezetbarát vezetéssel jelentősen csökkenthető. Az üzemanyag-hatékonyság javítása érdekében rendszeresen ellenőrizni kell a gumiabroncsok nyomását.
nedves tapadás
A nedves tapadást A (legrövidebb fékút) és E (leghosszabb fékút) közötti osztályokba sorolják.
Ha egy autó A osztályú gumiabroncsokkal van felszerelve, akkor az E osztályú gumiabroncsokhoz képest 80 km/h-ról történő fékezéskor (átlagos tapadású útfelületen) akár 18 méterrel is csökkenhet a fékút).* *Forrás: wdk Német Gumiipari Szövetség Gazdasági Szövetsége e.V.
Kérjük, vegye figyelembe: A közlekedésbiztonság nagymértékben függ az Ön, mint járművezető vezetési stílusától. A féktávolságokat mindig be kell tartani. A nedves úton való tapadás javítása érdekében rendszeresen ellenőrizni kell a gumiabroncsok nyomását.
Külső gördülési zaj
A gumiabroncs által kibocsátott zaj befolyásolja a jármű teljes hangerejét, és nemcsak az Ön vezetési kényelmére, de a környezet zajszennyezésére is hatással van. Az EU gumiabroncs címkéjén a külső gördülési zajt 3 osztályba soroljuk A-tól (legalacsonyabb gördülési zaj) C-ig (legmagasabb gördülési zaj), decibelben (dB) mérve és összehasonlítva a gumiabroncsok külső gördülési zajára vonatkozó európai zajkibocsátási határértékekkel.
A Az „A” besorolású piktogram azt jelzi, hogy a gumiabroncs külső gördülési zaja több mint 3 dB-lel a 2016-ig érvényes uniós határérték alatt van. B A „B” besorolás azt jelenti, hogy a gumiabroncs külső gördülési zaja legfeljebb 3 dB-lel alacsonyabb vagy egyenlő a 2016-ig érvényes uniós határértéknél. C A „C” besorolás azt jelenti, hogy a gördülési zaj a megadott határértéket túllépi.
ENERGYSAVER recenze pneumatik
Průměr na základě 2 531 výsledků testů
Přilnavost v suchých podmínkách
Brzdění v suchých podmínkách
Přilnavost ve vlhkých podmínkách
Brzdění za mokra
Přilnavost ve sněhu
Komfort při jízdě
Vnitřní hladina hluku
Opotřebení pneumatik
Spotřeba paliva
Ujeté kilometry
14 449
21.05.2018odKirály B Vezetési stílus vegyes, de sokszor sportos. Elején hamar kopik. Utána már nem olyan agilitis esőbe.
19.08.2014odSJ ár/megbízhatóság nagyon jó. a rossz minõségû utakon hangos.
15.07.2014odnemoland 108000 km van eddig benne...az 80000-nél átcserél elsõ/hátulra azért már nagyon elkoptak
vennék még ilyet, de kifutott a méret :/
01.12.2012odLászló A gumi oldalfala már a 2. évben kirepedezett, az 5. évben 2 db gumi belsõ oldala szétrepedt. Vizes úton a gumi újkorától kezdve életveszélyesen csúszik, ergo ez nem üti meg a Michelin szintet.
The side wall of the rubber already in the 2. year cracked, after than in the 5. year 2 pieces of rubber burst. The rubber wery slept on a wet road ergo it isn't Michelin quality.
Edouard és André Michelin alapítók elképzelése az volt, hogy elősegítsék a MICHELIN márka fejlesztését, több mint 125 évig törekedtek rá: biztonságosabbá tették a vezetést, elősegítették, hogy egyszerű, biztonságos és kényelmes legyen - első innovatív köpenyeket és kerekekeket gyártattak, közúti térképekkel, útikönyvekkel követve, és hozzájárultak a közlekedési infrastruktúra javításához. Ezzel együtt egy erős elkötelezettség állt fenn, modern mobilitás fenntarthatónak kellet lennie, és nem volt szabad károsnak lennie a környezetre. P>
Minden évben a Michelin Group több mint 178 millió gumiabroncsot termelt, 68 termelési létesítmény van 17 országban, és az értékesítési hálózatok működnek, több mint 170 országban. A termék széles skálája közé tartoznak az alábbiak: kerékpár, személygépkocsi, teherautó, motorkerékpár, és a traktor gumiabroncsok, illetve gumiabroncsok 5 tonnás földmunkagépekre. 111.700 ember dolgozik a Michelin gyárakban világszerte, és a tulajdonos az egyik legrégebbi, legismertebb védjegye a világnak - a legendás Michelin Man.
Célzott fejlesztés: MICHELIN Total Performance
Az új termékek fejlesztése, a Michelin hűen követi a "MICHELIN Total Performance-et", melyet a szigorú szabvány mindig egyesíti a számos teljesítményeit az abroncsnak a jellemzőit, az optimális eredmény érdekében. Követjük ezt a filozófiát, nem csak a fejlesztés a szabványos termékekben, hanem a motorsportban is. Számos technikai újítás segít enyhíteni a környezeti terheléseket, a járművezetők és a vállalkozások számára. Nem látszanak a gumiabroncs burkolatok, a futófelület tervezése, és a gumi vegyületek, egész életükben a MICHELIN abroncsok megmutassák s teljes potenciált: ők kiváló tapadást, hosszú élettartamot biztosítanak, és az alacsony gördülési ellenállásnak köszönhetően csökkentik az üzemanyag-fogyasztást.
Hogy jobban megértsük azokat a feltételeket, melyeknek a gumik kivannak téve a mindennapi használatban, 2014 nyarán a Michelin elkezdett egy egyedülálló kutatási projektet - az úthasználati Lab. Járművek 3000 járművezetők Európában is felszerelt speciális mérési eszközei az adatok rögzítésében a gumiabroncsok használatátában. Ezek az értékes megállapítások foglalkoztatják a jövőbeli gumiabroncs modelleket, így azok jobban megfelelnek majd a vezetőknek.
*Az árak tartalmazzák az Áfát és a szállítás ingyenes, amennyiben több mint 1 darab abroncsot rendel. Motorkerékpárgumi rendelése esetén nem számítunk fel szállítási költséget már 1 darabtól sem.
**A megrendelések több, mint 90%-a megérkezik az ügyfélhez a megadott szállítási időben.