Az abroncsfejlesztésben állandóan visszatérő kihívás a száraz és vizes útfelületen nyújtott fékteljesítmény és az alacsony gördülési ellenállás konfliktusának feloldása. Európa vezető abroncsgyártója, a Continental, a ContiEcoContact™ 5 abroncsával bravúrosan vágta át ezt a gordiuszi csomót. Ehhez viszont a fejlesztőmérnököknek szinte minden alkotóelemnél – például a karkasz-szerkezetben, az alapanyag-összetételben, az övkontúr és a mintázat terén – áttörést kellett elérniük, hogy az abroncs teljesítményét jelentősen javítani tudják elődjéhez képest.
A gördülési ellenállás és a kezelhetőség közötti ellentmondást az abroncs felépítésével lehet befolyásolni, míg az alapanyag-összetétel a rövid fékútra van hatással vizes útfelületen. Az abroncs övkontúrjának változtatása pedig a futásteljesítmény növeléséhez járul hozzá. A mintázatnak a fékezési tulajdonságokra van pozitív hatása. A végrehajtott fejlesztések révén az abroncs jelentősen jobb összteljesítményt nyújt kiegyensúlyozott vezetési jellemzők mellett. A ContiEcoContact™ 5 abroncsban egyesülnek a hagyományos értékek, a gazdaságosságot megteremtő alacsony üzemanyag-fogyasztás és a jó fékezési tulajdonságok. Mindez tökéletesen kielégíti a közép- és felsőkategóriás gépjárművek igényeit.
Jellemzők:
• Optimalizált gördülési ellenállás az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás érdekében. • Kimagasló fékteljesítmény és rövid fékút vizes útfelületen. • Tökéletes kezelhetőség vizes és száraz úton egyaránt.
EU gumiabroncs címke és hatékonysági osztályok
Az Európai Unió CE 1222/2009-es határozata alapján az összes 2012. július 1-je után gyártott autó és haszongépjármû gumiabroncs beletartozik az EU gumiabroncs címke szabványába, három teljesítmény kategóriába rendszerezve õket: üzemanyag-hatékonyság osztályozás A-tól G-ig, nedves tapadás osztályozás A-tól G-ig, és zajkibocsátás decibelben.
A rendelet által meghatározott gumiabroncs kategóriák magukban foglalják : az újrafutózott, a professzionális közúti, verseny/sport gumikat, valamint a speciális tapadást növelõ gumiabroncsokat, mint a szegecses, T típusú ideiglenes tartalék abroncsok, az 1990-es évek elõtt gyártott gumik, gumiabroncsok melyeknek a megengedett legnagyobb sebessége 80 km/h, abroncsok 254 mm-nél kisebb vagy egyenlõ átmérõjû felnikre, vagy nagyobb vagy egyenlõ, mint 635 mm.
Ez a címke egyrészt arra hivatott, hogy támogassa a gazdasági és ökológiai hatékonyságot a forgalomban, úgy mint a közúti biztonság növelése, másrészt, hogy segítséget nyújtson a fogyasztóknak, hogy a célnak megfelelõen válasszanak gumit, biztosítva a termékek egy bizonyos fokú átláthatóságát. Ennek ellenére, a címke hátránya az, hogy csak korlátozott számú jellemzõrõl tájékoztat. A szakemberek állítják, hogy a gumiabroncsoknak sok más egyéb funkciója van, amelyek fontosak és lényegesek a közúti biztonság érdekében, beleértve, de nem kizárólagosan a vízencsúszásra vonatkozó tulajdonságokat, a menetstabilitást, az élettartamot, a termék jellemzõit nedves és száraz utakon, ami más mint a nedves tapadás, és a tulajdonságait havas felületen. A gumiabroncs gyártók azt sugallják, hogy a különbözõ intézmények és az ipari magazinok vizsgálati eredményei továbbra is fontos információforrás kell hogy maradjanak a végsõ fogyasztók számára, mert összpontosítják, és értékelik a legkülönbözõbb gumiabroncs tulajdonságokat és funkciókat.
ContiEcoContact 5 recenze pneumatik
Průměr na základě 222 výsledků testů
Přilnavost v suchých podmínkách
Brzdění v suchých podmínkách
Přilnavost ve vlhkých podmínkách
Brzdění za mokra
Přilnavost ve sněhu
Komfort při jízdě
Vnitřní hladina hluku
Opotřebení pneumatik
Spotřeba paliva
Ujeté kilometry
16 981
08.09.2020odKálóczi Tibor Biztonságban érzem magam.
*Az árak tartalmazzák az Áfát és a szállítás ingyenes, amennyiben több mint 1 darab abroncsot rendel. Motorkerékpárgumi rendelése esetén nem számítunk fel szállítási költséget már 1 darabtól sem.
**A megrendelések több, mint 90%-a megérkezik az ügyfélhez a megadott szállítási időben.